Waarom het goed is om een "toekomstige" klant te screenen

13-10-2017
De zaakvoerder van een bedrijf dat kantoormateriaal verhuurt aan zelfstandigen en ondernemingen contacteerde ons omdat hij zich zorgen maakte over een bepaalde klant die twee bestellingen had geplaatst voor een korte termijn. De nieuwwaarde van de verhuurde goederen (9 stuks) is ongeveer 25.000 Euro. 

Een eerste bestelling werd geplaatst, de dag nadien een tweede. Beiden bestellingen werden via de website van het verhuurbedrijf geplaatst. De verhuurder heeft de betalingen ontvangen. Tot nu toe niets aan de hand. 

Het contract had een duurtijd van twee weken. Het materiaal werd geleverd op het aangegeven adres. De huurtermijn loopt bijna ten einde en het verhuurbedrijf contacteert de huurder van het materiaal op het aangegeven mobiel nummer. De persoon neemt op maar van zodra de verhuurder vraagt om concreet af te spreken om het gehuurde materiaal af te komen halen haakt de persoon in. 

De verhuurder neemt contact met ons op en vraagt dit toch even na te kijken wat er aan de hand is. 

Het werd diezelfde dag snel duidelijk dat: 

- de huurder gegevens heeft gebruikt van een pas opgerichte vennootschap;
- deze persoon niet werkzaam is bij deze firma; 
- deze firma een kleine bouwfirma is die niet eens dergelijk materiaal nodig heeft; 
- de betalingen werden uitgevoerd via bpost. De huurder heeft cash geld via bpost doen overschrijven naar het rekeningnummer van de verhuurder zodat er geen spoor is naar deze persoon.  

De verhuurder heeft klacht neergelegd bij de politie... zonder enig resultaat/gevolg. Intussen zijn er in zijn bedrijf nog drie gevallen van oplichting aan het licht gekomen. 

Wij hebben eveneens nuttige tips meegegeven voor de toekomst. 
Terug
Deze website wilt gebruik maken van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Gelieve aan te geven of u deze cookies al dan niet wenst te aanvaarden. Aanvaarden Meer informatie

SV Investigations


Head Office:
Ninoofsesteenweg 107
1755 Gooik
Belgium

Branch Offices:
Diegem (Brussels Airport)
Waterloo
Wavre

GSM:  +32 478 240 030
  +32 475 205 994
E-mail:

Actueel